Om ons de zekerheid te geven dat er bij schade voldoende geld voor handen is om direct de ellende te compenseren, moeten we zorgen voor ruime financiële reserves. Deze moeten ook voldoen aan de eisen die De Nederlandsche Bank, als toezichthouder van de sector, hieraan stelt.

Daarnaast is het belangrijk dat de bedrijven de technologische ontwikkelingen bijhouden en hierin permanent investeren waar nodig, zowel voor verbetering als voor onderhoud. Want, een verzekeringsbedrijf vandaag de dag vooral een IT- bedrijf.

De technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. De dagelijkse werkprocessen worden efficiënter, maar ook steeds complexer: het aantal kanalen, media en platformen om als klant contact te leggen met de werkorganisatie nemen toe. Verschillende leden hebben elk verschillende voorkeuren voor hun contacten, vaak ook afhankelijk van de reden voor het contact (wijzigingen doorgeven, schade melden, informatie verkrijgen, een nieuwe verzekering afsluiten).

Om de bedrijfsvoering beheersbaar te houden en daarmee te zorgen voor de continuïteit van de coöperatie, is het noodzakelijk om jaarlijks voldoende financieel resultaat te realiseren. Het behalen van financiële winst is dus in het belang van ons als leden. Tegelijk vermijden we een puur winst-gedreven organisatievorm te zijn of worden.

Wie houdt er toezicht namen de leden? >>