Een virus dat kwaadaardige software installeert, een nep-e-mail van een bank die om het wijzigen van je wachtwoord vraagt of een appje van wat lijkt een vriend of kennis die je vraagt geld over te maken.

Op allerlei manieren proberen cybercriminelen bij jaarlijks meer dan 2 miljoen Nederlanders geld, persoonlijke gegevens of andere data te onttrekken. En waar traditionele criminaliteit als diefstal en inbraak de laatste jaren afnemen, wordt cybercriminaliteit voor particulieren en ondernemers juist een steeds groter probleem.

Hoe herken je cybercriminaliteit? En wat kun je doen als dit jou overkomt? Als coöperatie staat Univé klaar om leden te helpen risico’s te voorkomen en te beperken. Voor het risico van cybercriminaliteit zijn we daarom Univé Cyberhulp gestart, een helpdesk die 24/7 klaarstaat voor iedereen met een Univé-schadeverzekering die vragen heeft over cybercrime.

Vertrouw je een appje niet helemaal? Heb je op een link in wat blijkt een phishing-mail geklikt? Of is er ongeoorloofd geld van je rekening afgeschreven? Neem dan direct contact op met de Univé Cyberhelpdesk. Hier staan experts voor je klaar om je bijvoorbeeld te helpen bij:
  • het beter beveiligen van je computer, laptop, telefoon of andere apparaten
  • het beoordelen van een verdacht bericht dat je hebt ontvangen
  • het beperken van verdere schade als er sprake is van cyberfraude
  • het doen van aangifte bij de politie, zodat de daders mogelijk opgepakt worden
  • het melden van ongewenste overschrijving bij de bank, zodat dit teruggedraaid kan worden

Cybercriminaliteit kan iedereen overkomen. Meerdere keren zelfs en op elk moment van de dag. Je kunt daarom onbeperkt gebruik maken van onze Cyberhelpdesk.
Bel bij een cyberincident dus direct met onze experts via 0592 74 22 22.
Of bezoek unive.nl/cyberhulp. We staan dag en nacht voor je klaar.