Het is niet meer weg te denken uit de binnenstad van Meppel: Hans Fashion & Lifestyle. Al twintig jaar kunnen mannen in de winkel aan de Hoofdstraat terecht voor verrassende en trendsettende collecties. Corona gooide echter roet in het eten van wat een bijzonder jubileumjaar had moeten zijn.
 

“Het is een raar jaar. Ook voor een jubileum”, begint eigenaar Hans Voogd. “We hebben met wat acties in de winkel stilgestaan bij ons 20-jarig bestaan, maar het niet gevierd zoals we dat normaal zouden doen. Dat kan hopelijk volgend jaar alsnog, als de omstandigheden het weer toelaten.”

Over de vraag wat de winkel nou zo’n succes maakt, hoeft hij niet lang na te denken: “We hebben veelal vaste kledingmerken én vaste medewerkers. Dat voelt vertrouwd en is herkenbaar voor velen. Daarnaast besteden we veel aandacht aan gezelligheid in de winkel. Je kunt overal kleding kopen, maar je thuis voelen doe je niet overal. Wij zorgen ervoor dat iedereen met een goed gevoel de winkel verlaat. Helemaal nu, nu mensen heel gericht winkelen.” Na twintig jaar heeft Hans nog altijd ontzettend veel plezier in zijn werk. Vooral het contact met klanten geeft hem energie. “En we hebben ieder jaar andere collecties, dat maakt het werk gevarieerd.”

De coronacrisis heeft niet alleen invloed op Hans zijn werkzaamheden in de winkel, ook alles wat hij daarnaast doet staat nu op een laag pitje. Zo vormt hij samen met Anton Geerts uit Dedemsvaart De Dikdakkers, bekend van het nummer Cowboys & Indianen. Voor optredens reisden ze de hele wereld over, vaak achter het Nederlands Elftal en het Oranjelegioen aan. De keren dat Hans op de tribune te zien was met de bekende kaashoed op zijn hoofd zijn niet op twee handen te tellen. “De kaashoed ligt inmiddels al een poosje te rijpen”, lacht hij.

“Gelukkig is de winkel er nog. En als optreden straks weer kan, staan wij er weer hoor”, belooft hij. Dat blijkt ook uit de plannen die De Dikdakkers hebben voor volgend jaar. Het tweetal is namelijk al druk bezig met het schrijven van liedjes voor het komende Europees Kampioenschap. “Maar of er ook publiek welkom is, weten we natuurlijk nog niet”, denkt hij vooruit. “Nu alles stilligt, kan ik mij wel volledig focussen op de winkel. Dat is ook wel eens lekker.”

Meer informatie: www.hansfashion.nl