Heb jij dat nu ook?
 In deze bizarre tijd stroomt m’n inbox vol met super creatief nieuw online aanbod. Ik lees het met bewondering, wat een inventiviteit! Alleen.. (sorry collega- zp’ers) heb ik er nu even geen behoefte aan.

 

Waar ik wel ècht behoefte aan heb is een online knipbeurt, want coupe ontploffing hier. Gezien het feit dat deze situatie nog wel even duurt, ben ik bang dat ik straks het haar heb van een grijze neanderthaler… Lesje geen-kappersbezoek-uitstellen dus. 😉

En eerlijk gezegd ook ik zag wel mogelijkheden, zal ik ook online opruim-trainingsvideo’s opnemen? Of een briljante eigen tool ontwerpen? Nu de real life opties beperkt zijn moet je toch wat? En de mogelijkheden zijn legio… Een echte ondernemer laat deze kans toch niet liggen? Twee dagen dacht ik dat online dè oplossing was.

Tijdens het uitwerken van de training, kreeg ik toch mijn twijfels. Terug denkend aan een klantgesprek kortgeleden besef ik me dat ik het essentieel vind om real life aanwezig te zijn bij de klant.

In dat gesprek gaf Nathalie aan dat ze het meest gehad heeft aan het moment dat ik haar tijdens het opruimen zelf bewust maakte van het verschil tussen haar opruimen en hoe ze dacht dat ze het opruimen aanpakte.

Zien wat de klant doet, er actief op inhaken om verschil te maken. Daar zit ook mijn kracht in.

Met een gerust gevoel in mijn hart delete ik de training. De online opruim-trainingen zullen geen onderdeel worden van mijn aanbod. Als de corona-crisis voorbij is ga ik weer fijn coachen bij klanten thuis!

Adrianne Rook
W: adriannerook.com